1. Chcete běhat a nevíte jak začít? 

2. Už běháte a chcete si zlepšit techniku? Naučit se správný běžecký postoj?
3. Chcete se naučit ty správné cviky před a po běhání?

 4. Je vůbec možné uběhnout 5 kilometrů bez námahy a bolesti, bez píchání v boku a ztráty dechu? 

5. Máte blbou náladu? Není vám zrovna do smíchu? Pak se pojďte proběhnout. Uvidíte, co se bude dít. Do mozku se vám uvolní endorfin a hned vám bude líp.

6. Nemáte čas hledat vhodný kurz běhání ve vašem bydlišti a už byste konečně chtěli začít běhat?

7. Stydíte se přihlásit do normálního kurzu běhání, protože nejste sportovní typ a nic o běhání nevíte?

8. Chcete běháním podpořit svoje hubnutí?

9. Jste věční začátečníci a zatím se vám nepodařilo v běhání vytrvat?

10. Dokážete si udělat pouhé 3 volné hodiny týdně?     

Odpověděli jste na některou z těchto 10 otázek ANO?

Pak jste tady správně!

V dnešní době přibývá lidí, kteří se chtějí věnovat běhání a chtějí poznat radost z pohybu. Chtějí zažít ten pocit, který způsobuje endorfin, o kterém všichni mluví...

Možná, že se někteří z vás chcete zúčastnit nějakého běžeckého závodu a chcete se na něj systematicky připravit.

Vymyslela jsem pro vás řešení:

„Sama jsem prošla stejnou cestu, na kterou se chcete vydat i vy. Začala jsem běhat krátké úseky.

O správném běžeckém stylu jsem měla jen mlhavé představy. 

 

Ale běhání mě postupem času tak nadchlo, že jsem začala systematicky hledat veškeré dostupné informace a rady, abych se stále zdokonalovala. 

 

Prošla jsem běžeckými kurzy, seznámila jsem se i s běžeckými osobnostmi, od kterých jsem se mnohé naučila. A za pár let jsem uběhla první maraton.

 
 Svůj recept nejen na běhání, ale na životní styl ve znamení běhu a aktivního života vám chci předat, abyste také zažili ten báječný pocit svobody a volnosti.  Z toho, že jste něco dokázali.
 

Svoje běžecké know-how jsem sepsala do ucelené formy tohoto online kurzu. Všechno, co potřebujete vědět, je tady na jednom místě a vy můžete hned začít. Nemusíte už prohledávat internet ani shánět různé informace“.  

Přemýšlela jsem, jak svoje dlouholeté zkušenosti s běháním předám všem ostatním lidem. K tomu mě přiměly časté otázky přátel a známých typu: 

 

“ V kolika letech se může člověk začít učit běhat, kolikrát týdně a jak daleko? Není běhání nezdravé pro klouby? Nemám moc času, chodím pozdě z práce, má vůbec cenu začínat? Jsem po úrazu (nebo po delší pauze) a chci se vrátit ke sportu, je běhání pro mě vhodné? Jaké boty si mám koupit a co si na sebe obléct? „

Proto jsem pro vás vymyslela a připravila tento Kurz Škola běhání, kam nebudete muset docházet a hodinu tréninků si zvolíte sami podle svých časových možností. 

 

V dnešní době internetu budete se mnou trénovat ONLINE!

 

 Kompletní náplň celého kurzu vám naservíruji přesně tak, jak vím, že se má postupovat.

  • Online kurz Škola běhání je kompletní průvodce, který vás srozumitelnou formou povede k cíli. Naučíte se správnou techniku běhu, jak správně dýchat, jak jíst před tréninkem a jak si vybrat boty. Audionahrávky vás každým tréninkem přesně povedou.

     

  •  A navíc se nemusíte stydět, že se na vás bude někdo dívat. Nebudete se začleňovat mezi jiné různě vyspělé běžce, protože v online kurzu budete jen vy, sami za sebe. 

DÍKY ONLINE KURZU UŠETŘÍTE ČAS

  • Čas ušetřený hledáním správných postupů, jak běhat, můžete hned věnovat tréninkům.

  • Můžete si zvolit čas tréninku, který vám nejlépe vyhovuje a nemusíte se podřizovat žádným rozvrhům hromadných tréninků. 

  • Půjdete, až vy budete mít čas. Trenér ani skupina na vás nebude muset čekat. Nikomu se nemusíte omlouvat.

UŠEŘÍTE TAKÉ PENÍZE

MŮŽETE JÍT VLASTNÍM TEMPEM

  • Můžete jít vlastním tempem, můžete si ho určit, když se vám bude zdát, že některý běžecký plán ještě nemáte dokonale zvládnutý. Přístupy do celého Online kurzu máte navždy a to včetně všech aktualizací, které budu každý rok dělat.

Co vám ONLINE KURZ ŠKOLA BĚHÁNÍ přinese?

  • Pomůže vám překonat všechny překážky, které vám dosud stály v cestě začít běhat.

    Kdyby bylo tak lehké uběhnout 5 kilometrů, už dávno byste běhali a vybírali si termíny slavných závodů.
  • Naučíte se správnou techniku běhu a návod, jak uběhnout 5 kilometrů.

    Začneme nejdříve rychlou chůzí. Proč nezačít hned od začátku běhat a běhat, kolik vydržím? To se dozvíte v kurzu.
  • Naučím vás dobře si zorganizovat čas tak, abyste skloubili své každodenní povinnosti s běháním a byli spokojení!

    Nejčastější výmluva, proč nejít běhat, je "nemám čas". Žádný člověk v dnešní době nemá čas. Naučím vás, jak si čas zorganizovat.

Zaujalo vás to? Jdete do toho?
Začněte se učit běhat a trénovat hned teď podle tohoto speciálního
online kurzu Škola běhání.

Stále nejste rozhodnuti, váháte? Nebo se obáváte, že nezvládnete tréninky?

  • Máte více strachů a obav, jak vás přijme vaše okolí, rodina? Bude vás podporovat nebo naopak odrazovat od úmyslu začít běhat?
  • Již několikrát jste s běháním nebo začali, ale nepodařilo se vám uběhnout vzdálenost, jakou jste chtěli? Navíc vás druhý den bolelo celé tělo, takže jste si raději nechtěli způsobit zranění?
  • Přesto je vaším tajným snem naučit se běhat, vyběhnout si jen tak pro radost do přírody? Nebo sníte skutečně o tom postavit se na start nějakého závodu?
Váš sen začít běhat se nesplní, pokud se budete dlouze rozhodovat. Neoddalujte svoje rozhodnutí změnit svůj život a zvítězit sami nad sebou.

Poznejte tu euforii a radost z toho, že překonáte sami sebe. Pojďte do toho hned teď. Rozhodněte se.

Ještě stále váháte?
Ještě jsem vás nepřesvědčila o skvělém pocitu z uběhnutých kilometrů?
Chybí vám nějaká další informace?

JAK ONLINE KURZ ŠKOLA BĚHÁNÍ PROBÍHÁ?

  • Online kurz Škola běhání trvá 8 týdnů+ 1 týden přípravný. Veškeré texty, tabulky, Deník, zvukové nahrávky a videa vám budu posílat postupně. Vy je budete takto postupně i plnit, ale můžete se v nich libovolně vracet, číst na obrazovce počítače nebo si je i vytisknout, což vám v případě Deníku a Běžeckého plánu vřele doporučuji. Emaily se všemi úkoly vám budou chodit v přípravném týdnu v pracovní dny v 8 h ráno. V dalších týdnech už moc teorie nepřibude, takže vám budu posílat Běžecký plán s tabulkou také v 8.00 a zvukové nahrávky o něco později, to abyste si stihli případně ještě i ráno zaběhat.
  • Přípravný týden je zcela odlišný od těch následujících. Je nabitý teorií a nezbytnými informacemi. Ale nelekejte se, nebudete jen číst. Budete se připravovat, a to nejen po praktické stránce tím, že si koupíte botky a tričko, vyberete si vhodný den a čas pro první tréninky, vymyslíte si trasu...až to budete mít přečtené a přichystané, najednou tu bude 1. týden a nastanou tréninky.
    Druhá stránka přípravy v tomto týdnu bude duševní. Naladíte se pozvolna na myšlenku, že začnete běhat, budete o tom přemýšlet a představovat si a budete natěšení...

    Přehled teorie obsažené v Přípravném týdnu:
    Důvody k běhání, Motivace, Cíl, Změny ve vašem životě, Správný běžecký postoj + video, Harmonogram kurzu, Oblečení a boty, Dýchání a stravování, Výběr trasy, Rozcvička před běháním, Protahovací cviky po běhání, Aplikace Endomondo. V přípravném týdnu se vám také otevře 1. bonus. Je to První deník běžce, který si vytiskněte, protože už v přípravném týdnu ho budete potřebovat.
  • 1. týden - Vyberete si 3 dny s konkrétním časem, kdy se vám nejvíc hodí chodit trénovat. Tento rozvrh se snažte dodržovat co nejpřesněji po celou dobu 8 týdnů, protože pravidelnost urychluje vytváření zvyku a zlepšování se v běhání.
    V den D, první den vašeho tréninku, začnete plnit Běžecký plán podle přesného rozpisu, který vám přijde emailem. V prvním tréninku budete chodit rychlou chůzí.
    Zvukovou nahrávku ve formátu mp3 si můžete stáhnout a použít ji již při 2. a 3. tréninku. Tato audionahrávka je výborným pomocníkem hlavně proto, že si sami nemusíte kontrolovat čas. V nahrávce vám oznámím každou změnu a celým tréninkem vás provedu. K poslechu z mobilu nepotřebujete sluchátka. Spustíte nahrávku obvyklým způsobem se zapnutým zvukem a uslyšíte ji velmi dobře. Jedna z kapitol teorie v přípravném týdnu je věnována způsobu vhodného nošení mobilu při tréninku, aby vám nepřekážel.
  • 2. týden - Běžecký plán na 2. týden, Zvuková nahrávka ke stažení do mobilu na 2. týden.
  • 3. až 8. týden bude probíhat ve stejném duchu. Vždy 1. den nového týdne v 8 h budete dostávat nový Běžecký plán s přesným rozpisem 3 tréninků, tabulkou a minutáží. V 8:10 vám přijde zase emailem zvuková nahrávka, kterou si podle návodu můžete stáhnout.
    Můžete používat buď tyto namluvené zvukové nahrávky, nebo aplikaci Endomondo, kterou vám určitě doporučuji používat. Nebo ji používejte aspoň na měření vzdálenosti. Nejen, že vám změří spoustu různých hodnot, ale věřím, že vás bude bavit. Také bude pro vás velmi přesnou zpětnou vazbou, když se na své začátky podíváte třeba za půl roku, za rok. V historii budou napořád.
  • Během Online kurzu můžete opakovaně pročítat jednotlivé kapitoly a ladit běžecký postoj. Výhoda tohoto Online kurzu je právě v tom, že budete mít veškerý obsah navždycky otevřený a k dispozici, kdykoli budete chtít.
  • Něco navíc - pro toho, kdo bude mít zájem: v aplikaci Endomondo se můžeme navzájem propojit a sledovat svoje tréninky. Zájemci mi mohou napsat na email zdenka@zdenkasuchankova.cz. Tímto propojením také mohu reagovat na váš trénink, když o to projevíte zájem.
  • Skupina na FB - do této skupiny na FB stránce Běhání nás baví můžete vstoupit a komunikovat s ostatními členy, diskutovat a radit se. Také tato FB skupina vám bude otevřená pořád i po skončení kurzu.
Vlastní tréninkové metody a poctivá práce - to je můj životní styl, který vám představím.

Napadá vás nějaká otázka?

Je zaručené, že po 9 týdnech opravdu uběhnu 5 km?

Takovou odpověď vám dát bohužel nemohu, protože opravdu velmi záleží na vás samotných a na vašem poctivém přístupu ke všem tréninkům a svědomitém plnění všech rad a pokynů.
Ale za dobu 8 týdnů s 3 tréninky během každého z nich, je při vaší průměrné zdatnosti a dobrému přístupu prakticky nemožné, abyste nakonec 5 km neuběhli.

Techniky a způsoby, které vás v kurzu učím, jsou vyzkoušené a fungující. Přesto se může stát, že někomu s menší vstupní fyzickou kondicí na začátku kurzu bude trvat delší dobu, než zvládne předepsanou náplň určitého konkrétního týdne.

Ale to nevadí, to je naprosto v pořádku!

Nesrovnávejte se prosím s ostatními běžci. Každý z nás je jedinečná osobnost a má různé vlohy a zvyky. Do kurzu vstupuje každý v jiném věku a máte různou fyzičku. Někdo třeba žádnou.

Proto je skvělý tento kurz, že se každý může přizpůsobit svému tempu a plnit si každý další týden až tehdy, kdy si je jistý, že zvládne i ten další.

Máte ještě další dotazy?


  • Co když během kurzu onemocním?
    Na průběh kurzu to nebude mít vliv. Až se uzdravíte, budete pokračovat tam, kde jste přestali. Výhoda Online kurzu je právě v tom, že celý průběh a tempo si určujete sami. Jestliže některý z týdnů nebudete mít zvládnutý, můžete si ho zopakovat a potom pokračovat dál.
  • Mohu jet během kurzu na dovolenou?
    Samozřejmě, že ano. Jednotlivé týdny můžete plnit sami podle vašich časových možností. Ale doporučila bych vám během dovolené alespoň nějakou příjemnou pohybovou aktivitu, například chůzi, abyste nepřišli o získané návyky z předchozích týdnů.
  • Nejsem vůbec sportovní typ, ale chci začít běhat, protože se mi to líbí.
    Moje odpověď zní - nevadí. Dokonce je to u některých lidí i výhoda. Vaše tělo se vám za rozhodnutí začít běhat odmění. Budete se učit techniku běhu i všechno ostatní okolo běhání od začátku a správně, zatímco někteří budou možná opravovat nesprávný běžecký postoj nebo došlap, který neměli správně zažitý.

Co nastane po 9 týdnech, až dokončíte tento online kurz?

Po skončení kurzu pro vás nic nekončí. Snad jen to, že vám nebudou chodit emailem žádné nové běžecké tabulky a informace.
Naopak, teď to pro vás všechno začíná! Naučili jste se uběhnout 5 km, cca 35 minut souvislého běhu. Teď v běhání budete už pokračovat sami, nebo budete běhat s kamarádem, známým…nebo se přihlásíte a vyzkoušíte váš první závod. Možná jste skrytý závodní typ a po prvním závodě vás to chytne. Mě se to taky stalo a znám i víc podobných případů. 

Díky Online kurzu jste získali základy a budete se dál rozvíjet, budete dál běhat sobě pro radost a pro zdraví. Budete běháním relaxovat a čistit si hlavu od problémů. Je mnoho motivací a důvodů, proč lidé vlastně běhají. Někdo třeba bude běhat proto, aby se mohl pořádně najíst a netloustnul, nebo aby si dal s chutí pivo.

Matka a dcera

Takhle to u vás může třeba vypadat po skončení Online kurzu. Moje mladší dcera Sárinka se začala o běhání zajímat okolo 16ti let a během 3 let se vypracovala na půlmaratonskou trať. Tato fotka je z půlmaratonu ACO Přibyslav, kde jsme ho běžely spolu jako štafetu.