Můj příběh

Mé jméno je Zdeňka Suchánková. Žiju rychlý a aktivní život, který mě baví. Vychovala jsem tři děti, pracuji, starám se o dům a zahradu. Když ráno otevřu oči, každý nový den beru jako výzvu, kterou nechci promarnit.

Využívám každou minutu celého dne smysluplně.

Splním si svůj plán dne, co udělat MUSÍM. Pak si můžu dovolit udělat, co CHCI! Jít si každý den zaběhat, zajezdit na kole nebo si udělat o víkendu tůru do hor.

Stihnu toho za den hodně.

Základem mého aktivního života je dobře si zorganizovat čas.

 

Neříkám, že nemám čas na běhání. Každý z nás v této uspěchané době nemá čas. Ale já si ten čas prostě vytvořím.

 Běhání mě doslova pohltilo. Není to jen pot a dřina, jak si někdo může myslet. Je to o svobodě, o vůli
a vytrvalosti, o překonávání překážek. Díky běhání se cítím stále svěží a jsem schopna stíhat všechno jako zamlada.

  • Od několika stovek uběhnutých metrů, když jsem začínala, až po maraton, který se mi zdál nedostižným cílem.
  • Od prvních běžeckých závodů, kam jsem se styděla přihlásit, protože jsem měla jen obyčejné tenisky, až
    po loňské vítězství ve své kategorii 55+ v běžecké lize.

Neběhala jsem takhle ale vždycky…

  • Veškerý svůj čas a energii jsem vždy věnovala svým dětem. Aby se rozvíjely a vzdělávaly, a měly ty nejlepší podmínky. Chtěla jsem je všechno naučit a dát jim správné příklady…Žila jsem jen pro ně.
  • Děti rostly a postupem času už jsem je nemusela rozvážet do ZUŠky, na fotbal, na soutěže, na turnaje
  • Najednou jsem zjistila, že mám odpoledne volnou hodinu času. Po těch letech jsem na to nebyla zvyklá,
    a představa, že to tak bude do budoucna, mě zprvu trochu vyděsila.

Moje ptáčata se mi rozlétla do světa!

  • Řekla jsem si, že se nechci stát budoucím pacientem s diagnózou „ Opuštěného hnízda“.
  • Představa, že mi budou přibývat roky, a já budu doma odevzdaně sedět a pasivně stárnout? Šla jsem na to přesně opačně. Žádné sezení!
  • Přibližně ve stejné době jsem nastoupila do nové náročné práce a cítila jsem potřebu ze sebe všechny ty starosti setřást. Přišlo to přirozeně a začala jsem běhat!

 Vždycky jsem obdivovala, když člověk překonává sám sebe, klade si další a další cíle a stále se učí novým věcem. 


 Běhání mi opravdu pomohlo. Postupně jsem zvyšovala vzdálenosti a časy. Když jsem přiběhla domů, měla jsem lepší náladu a příjemný pocit, že jsem pro sebe něco udělala. Postupem času jsem vybíhala každý den a dělám to tak dodnes.

Co mi běhání přináší?

  1.  Nejsem nemocná.
  2. Jsem otužilejší.
  3. Jsem štíhlá.
  4. Mám dobrou kondici.
  5. Můžu se vydat na náročnější treky či výstupy na horách, na běžkách či na kole.
  • Na běhání potřebuji nejméně času ze všech pohybových aktivit. Nemusím nikam jezdit. Je to nejlevnější sport, nejsou potřeba žádné pomůcky ani permanentky. Jen boty a oblečení. UŠETŘÍM ČAS I PENÍZE.

  • Během posledních let jsem načerpala spoustu zkušeností, inspirovala jsem se a přijímala rady zkušených a ostřílených běžců a běžkyň. Přečetla jsem hodně článků i knih o běhání, o běžecké technice. Prošla jsem jedinečným kurzem Chi runningu, který učí běhat bez námahy. Chodila jsem na lekce do Běžecké školy. Zúčastňuji se pravidelně běžeckých závodů a baví mě to. Setkávám se tam se stejně naladěnými lidmi.

  • Mám dobrý pocit, když ve své kategorii nejstarší ženy za sebou nechávám ve výsledkové listině spoustu mladších. Je to odměna a zároveň důkaz, že když člověk něco chce a dělá to poctivě, sklízí plody.

Inspirace i pro vás

 

  • Svým běháním jsem inspirovala obě mé dospělé dcery. Nenutila jsem je, začaly samy. Vycítily, jak mně běhání prospívá, že si udržuji štíhlou postavu, nejsem nemocná, i když dříve jsem občas bývala. Dokonce jsem mohla po 5 letech přestat brát prášky na tlak. Běháním se mi zlepšil.

  • Po uběhnutí prvního maratonu se na mě začali i ostatní dívat jinýma očima.

  • Inspirovala jsem také svého partnera, který začal běhat pravidelně asi před 6 lety. Loni měl nucenou přestávku – podstoupil operaci kyčle. Ale svou vůlí a snahou se znovu vrátil k běžeckým botám. Opět běhá, dokonce běháme spolu závody.
    V 60 letech a s umělou kyčlí. Takže mí nejbližší jsou mými prvními žáky, důvěřují mně i mým radám.

  • Chtěla bych být inspirací i pro vás. Pro všechny lidi, kteří o to stojí. Chtěla bych vám předat svoje zkušenosti, které jsem za ty roky nasbírala a poradit vám. Abyste také zažívali ten nepopsatelný pocit štěstí, když člověk překoná sám sebe a dokáže něco, co většina vrstevníků už nezvládne, nebo se jim nechce to zvládnout.

  • Pro spoustu lidí je jakousi výmluvou jejich věk nebo nedostatek času. Tím argumentují, když se jim něco nechce.

Začněte se  hýbat. Zkuste jogging a běh. Zkuste a uvidíte.

  • Proto jsem se rozhodla napsat ebook o běhání pro všechny lidi, kteří chtějí něco udělat pro svou duši a své tělo. Chci ukázat všem, že není nutné život zabalit, ale naopak „to rozbalit” a těšit se i z maličkostí.
  • Začněte hned dnes třeba tím, že si přečtete můj ebook zdarma.

Motivace

pro starší začátečníky – zkuste zapracovat na tom, jak si zpomalit svoje stárnutí. Každý je tak mladý, na kolik se cítí.

Rada

mladším začátečníkům – začněte už teď a svoje mládí si prodlužte.